ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(ÁSZF)

A www.viharsarkiallateledel.hu Webáruházat (továbbiakban: Webáruház) a LIN-WIN Systems Kft. (székhely: 5600 Békéscsaba, Kiszely András u. 13303/8, adószám: 24315645-2-04, cégjegyzékszám: 04-09-012412, nyilvántartást vezető szerv: Gyulai Törvényszék Cégbírósága, képviselő: Barlabás Péter Kálmán ügyvezető, telefonszám: +36 30 928 6772, e-mail cím: info@viharsarkiallateledel.hu), továbbiakban Eladó üzemelteti.

Tárhelyszolgáltató adatai: 3 in 1 Hosting Bt. (székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Forrás u. 12. III/11, weboldal: www.3in1.hu, e-mail cím: admin@megacp.com)

Az Eladó tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. Az Eladó a Békés Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

Fontosabb fogalom meghatározások

Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék: a Webáruház kínálatában szereplő, a Webáruházban forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.

Vásárló: minden olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek a részére Eladó a Webáruházon keresztül terméket ad el.

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

Általános Szerződési Feltételek elérhetősége

Az Eladó a hatályos Általános Szerződési Feltételeit internetes Webáruházában teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el a Vásárló részére.

Általános Szerződési Feltételek tartalma

Jelen Általános Szerződési Feltételek az Eladó által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a www.viharsarkiallateledel.hu Webáruházban, valamint az Eladótól más csatornákon keresztül történő megrendelés esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Vásárlókra vonatkoznak.

Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételére kiterjed, melyet a Vásárló az Eladó internetes áruházából, vagy egyéb úton történő megrendeléssel kezdeményez. A vásárlás során a Vásárló, ha az Eladó szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a Webáruházban található jelölő négyzet kiválasztásával, vagy elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre az Eladó és a Vásárló között. Amennyiben az Eladó a vételár megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi a Vásárló részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Vásárló az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést az Eladó részére, azonban a megrendelést elküldi és/vagy a vételárat megfizeti, úgy kell tekinteni, hogy a Vásárló az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

Általános Szerződési Feltételek hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. december 15. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek Webáruházban való közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Vásárlóra és vásárlásra hatályosak. Jelen Általános Szerződési Feltételek annak visszavonásáig hatályos.

A Vásárló a megrendelés elküldése előtt nyilatkozik arról, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit ismeri, az abban foglaltakat elolvasta és megértette, tudomásul vette és kifejezetten elfogadja. A Vásárló a megrendelés elküldésével elismeri, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek a felek közötti szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

Az Eladó fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Regisztráció

Áruházunkban nem csak regisztrált Vásárlók vásárolhatnak, azonban a vásárlás feltétele, hogy a Vásárló elfogadja a vásárlási feltételeket és az adatkezelési tájékoztatót.

Kérjük vásárlása előtt figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket és az Adatkezelési tájékoztatót!

Webáruházunkban csak nagykorú magyar állampolgárok (magánszemélyek, adószámmal rendelkező egyéni vállalkozók) és Magyarországon bejegyzett vagy Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel rendelkező gazdasági társaságok és vállalkozások vásárolhatnak.

A regisztráció a regisztrálni kívánt e-mail cím és egy legalább közepes erősségű jelszó megadásával kezdődik. Ezt követően tudja megadni a szállítási és számlázási címeket, lehetőség van továbbá jelszavának és felhasználói adatainak módosítására. A regisztráció során megadott adatok valódiságáért a Vásárló felelősséggel tartozik. Az Eladó a hibásan vagy valótlanul közölt adatokból eredő, a Vásárlót vagy harmadik személyt érő kárért nem felel. A Vásárló köteles megtéríteni az áruháznak okozott kárt, amely a hibásan vagy a valóságnak nem megfelelően szolgáltatott adatokból ered (pl. helytelen/pontatlan címzésből eredő ismételt kiszállítás stb.).

Az Eladó jogosult egyoldalúan megszüntetni azt a regisztrációt, amely nyilvánvalóan valótlan adatokat tartalmaz, továbbá jogosult korlátozni vagy megtagadni a szolgáltatáshoz történő hozzáférést azon felhasználóval szemben, aki több alkalommal valótlan adatokkal regisztrált. Az Eladó jogosult a teljesítés előtt külön megerősítést kérni olyan vásárlás esetén, amikor a Vásárló által megadott adatok valódisága tekintetében okszerű kétség merül fel.

A Vásárló kötelezettsége a regisztrációs űrlapon feltüntetett adatokban bekövetkezett változásokat a változás bekövetkezését követően haladéktalanul módosítani a fiókjában. Ezen kötelezettség elmulasztásából eredő károkért a Vásárló felelősséggel tartozik.

A Vásárlók kötelesek az Eladót haladéktalanul tájékoztatni fiókjuk bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő eseményről.

Az Eladó nem vállal felelősséget a Vásárlói jelszavak vagy fiókok a Vásárlók tudtával, vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért. A Vásárló ugyanakkor felelősséggel tartozik a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával az Eladót vagy bármely harmadik személynek okozott károkért. Azt a személyt, aki regisztrált felhasználónév és megfelelő belépési jelszó használatával köt szerződést a Webáruházban, azt arra jogosultnak tekintjük. Az ellenkező bizonyítása a jogtalanul felhasznált regisztrált felhasználónév tulajdonosát terheli.

A regisztrációt követően az Eladó a Vásárló e-mail címére e-mailt küld a regisztráció során megadott adatokkal.

A vásárlás menete, a szerződés létrejötte

A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy a Vásárló a terméket megrendeli, megrendelését elküldi, és azt az Eladó visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) a Vásárló által megadott elektronikus levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. Az Eladónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle el nem várható okok miatt (pl.: a terméket már nem forgalmazza, jelentős áruhiány, vis maior, betegség stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén az Eladó köteles elszámolni a Vásárlóval, amennyiben pénz vagy árumozgás történt.

Az Eladó által forgalmazott termékek a www.viharsarkiallateledel.hu weboldalon kerülnek bemutatásra, a Webáruházban található termékek képezik az Eladó és a Vásárló közötti szerződés tárgyát. A weboldalon az „Webáruház” menüponton belül érhetők el az egyes termékek, melyek nevére kattintva részletes információk olvashatók a termékekre vonatkozóan. Az esetleges elírásokért, téves adatokért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vásárló kiválasztja a rendelni kívánt terméket, megjelöli a vásárolni kívánt mennyiségét, majd a „Kosárba” helyezi a terméke(ke)t.

A Webáruház jobb felső sarkában található „Kosár” ikonra kattintva lehet megnyitni a kosarat és megtekinteni annak tartalmát, a megvásárolni kívánt termékeket és azok darabszámát. A kosárból, a „Vásárlás folytatása” gomb megnyomásával, kilépve lehetőség van arra, hogy a Vásárló a Webáruházban tovább folytassa a termékek áttekintését, vásárlását.

A vásárlás során a Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát, illetve módosíthatja azt. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, a „Mennyiség” oszlopban (a mennyiség beírásával, vagy a + vagy a – jel megnyomásával) módosíthatja a Vásárló a darabszámot, majd megnyomja a „Kosár frissítés” gombot.

Amennyiben a Vásárló törölni kívánja a kosárban található termékeket, ezt a darabszám nullázásával a „Mennyiség” oszlopban (a mennyiségnél a 0 beírásával, vagy a – jel megnyomásával), majd a „Kosár frissítés” gomb megnyomásával teheti meg.

Ha minden megvásárolni kívánt termék a kosárba került, a Vásárló a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva kezdheti meg a rendelési folyamatot. A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva megjelenik a megrendelő űrlap, melyen Vásárló az alábbi adatait adja meg:

  • kapcsolattartó adatok (e-mail cím, telefonszám, mobilszám);
  • számlázási adatok (név, cím, cég esetén adószám);
  • amennyiben a számlázási és a szállítási adatok eltérőek, abban az esetben a „A szállítás másik címre?” kérdés előtti négyzetet be kell pipálni, és az így megjelenő részt is ki kell tölteni a szállítási adatok megadásával.

Az adatok megadását követően Vásárló a kiválasztja a fizetés módját, illetve elfogadja az Általános Szerződési Feltételek-et a vonatkozó négyzet jelölésével, és amennyiben mindent rendben talált a Vásárló, megnyomja a „Megrendelés elküldése” gombot. A következő oldalon megjelenik a rendelés adatai, amiről automatikus visszaigazoló e-mail-t is küld a Webáruház a Vásárló által megadott címre.

A Vásárlónak lehetősége van megjegyzést írni a megrendelés mellé, – mind az Eladó, mind a futárszolgáltatást nyújtó cég részére – ezt az erre szolgáló téglalapba írhatja bele.

A Webáruházban közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek, és a szerződés a Vásárló által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint. A Vásárló a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelés Eladóhoz történő beérkezése automatikus válaszüzenet formájában visszaigazolásra kerül. Vásárló tudomásul veszi, hogy ez csupán automata visszaigazolás, ami szerződést nem keletkeztet. A felek közötti szerződés minden esetben akkor jön létre, amikor az Eladó az automata visszaigazolást követően kinyilvánítja, hogy elfogadja a Vásárló megrendelését. Ha szükséges az Eladó felveszi a kapcsolatot telefonon, vagy elektronikus üzenet formájában a Vásárlóval.

Ha a Vásárló megrendelést küld a Webáruház oldalán, és az Eladó a megrendelést elektronikus levélben visszaigazolja (kifejezetten elfogadja a Vásárló ajánlatát) adásvételi szerződés jön létre a Vásárló és az Eladó között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a Vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvásárolni.)

A Vásárló elfogadja, hogy az ilyen módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja a megrendelést, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

Ügyfélszolgálat

Az Eladó a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a Vásárlók kérdéseire. Az elérhetőségek a Webáruház „Kapcsolat” menü pontjában is megtalálhatóak.

Eladási ár

A Webáruházban feltüntetett árak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A termék ára tartalmazza az általános forgalmi adót. A szállítási díjat a termék eladási ára nem tartalmazza. A szállítási költség és az esetleges utánvét díja minden esetben a Vásárlót terheli, kivéve, ha az Eladó a Webáruházban más tájékoztatást ad. Az Eladó fenntartja az átváltoztatás jogát.

Az Eladó által küldött visszaigazolást követően a megrendelés fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves ár jelenik meg a Webáruházban. Hibás áron történő rendelés esetén is érkezhet a megrendelésről visszaigazolás a Vásárló elektronikus levelezési címére, ez azonban nem tekinthető a megrendelés elfogadásának. Ilyen esetben az Eladó a rendelt termék feladása előtt telefonon vagy e-mail-ben megkeresi a Vásárlót egyeztetés céljából. Az ilyen megrendeléseket az Eladó nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért az Eladó nem vállal felelősséget. Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a termékek árait pontosan tüntesse fel a Webáruházban. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került a Webáruházban feltüntetésre, az Eladó nem kötelezhető arra, hogy a terméket a hibás áron értékesítse.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

A megrendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Vásárló módosítani a megadott adatokat, ezt az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni az Eladó irányába.

A Vásárló a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

A rendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben az Eladó megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Vásárlóval.

Fizetési feltételek

Az Eladó által üzemeltetett Webáruházban megrendelt termékek ellenértékét bankkártyával, közvetlen banki utalással és utánvéttel lehet kiegyenlíteni.

Bankkártyás fizetés: ebben az esetben a megrendelő lapról átirányítjuk a MyPOS biztonságos felületére, melyet magyar nyelven tud használni, ahol a bankkártya adatainak megadásával rögtön kifizetheti megrendelését. Az online bankkártyás fizetések a MyPOS rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A fizetendő összeget a Webáruházból veszi át a rendszer, melyet a Vásárló itt is ellenőrizhet. Meg kell adnia a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát és érvényességét, valamint a hitelesítő CVV/CVC kódját. Az adatok bevitele után az érvényesítő gombra kattintva pár másodpercen belül meg is történik a tranzakció, melynek sikerességéről a Vásárló is tájékoztatásra kerül. Eladó kijelenti, hogy a bankkártyával történő fizetés esetén semmilyen, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatot nem kezel, gyűjt, tárol, ezen adatokhoz semmilyen módon nem fér hozzá. Egyebekben a személyes adatok kezelésére az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései irányadóak. A bankkártyával történő fizetés során felmerülő esetleges hibákért az Eladó nem vállal felelősséget. A Vásárló fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak.

Fizetés utánvéttel: ebben az esetben a termék árát és a szállítási költséget, valamint az esetleges utánvét díját a futárnak kell készpénzben/bankkártyával kifizetnie. Kérjük készpénzes fizetés esetén az összeg pontos kikészítését, mert nem mindegyeik futár rendelkezik megfelelő mennyiségű váltópénzzel!

Közvetlen banki átutalás: ebben az esetben a megrendelés összegét a LIN-WIN Systems Kft. Raiffeisen Bank: 12056008-01796471-00100006 bankszámlájára kell elutalni. Kérjük, hogy a megjegyzés rovatban minden esetben tüntessék fel a rendelés számot! Az teljes összeg beérkezése után adjuk át a futárszolgálatnak a megrendelt terméke(ke)t kiszállításra.

Az Eladó jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (a megrendelés elküldése) az Eladó javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

A Vásárló elfogadja, hogy a vételár összegéről kiállított számlát kizárólag kinyomtatott formában, papír alapon, a megrendelt áruval együtt kapja meg.

Szállítási feltételek

Az Eladó a megrendelt termékeket a Sprinter Békéscsaba futárszolgálat segítségével juttatja el a Vásárlóhoz.

A Sprinter Békéscsaba futárszolgálat munkatársa a rendelésben megadott címre kézbesíti a csomagot munkanapokon 8.00 – 18.00 között. Ingyenes másodszori kézbesítési kísérlettel, ha a címzettet nem sikerül elérnie.

Amennyiben rendelése a futárszolgálatnak átadásra került, egy értesítő e-mailt fog kapni, melyben jelezzük ezt. A futárszolgálat a kézbesítés napján sms üzenetet küld Önnek, amelyben megtalálja a csomagszámot, fizetendő végösszeget (amennyiben utánvéttel kérte) továbbá egy 3 órás időintervallumot, amikor azt várhatja.

Miután a futár a terméket a Vásárlónak átadja, a Vásárlónak kötelessége meggyőződni a termék sértetlenségéről. Amennyiben a termék sérülten érkezik, azt a futárszolgálat munkatársa jegyzőkönyvben rögzíti, az Eladó csak ebben a formában fogadja el az ilyen jellegű reklamációkat.

Át nem vett termék esetén, az Eladó a következő megrendelést kizárólag akkor adja fel, amennyiben az új megrendelés vételára, szállítási költsége és a korábban esedékes szállítási költség is kiegyenlítésre került.

Ezen kívül a termékek személyes átvételére is van lehetőség az Eladóval előre egyeztetett időpontban és helyszínen. Személyes átvétel esetén a termék kizárólag akkor kerül átadásra a Vásárló részére, amennyiben annak ellenértékét kiegyenlítette.

Külföldi szállításra egyedi ajánlat alapján van lehetőség.

SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG ÉS UTÁNVÉT DÍJAK

Webáruházunkban a csomagok elküldéséért szállítási költséget számítunk fel, az utánvéttel kért csomagok esetében plusz költséggel, ezeket az alábbi táblázatok tartalmazzák:

Térség / értékhatár Összeg:
Békéscsabán és külterületén (Mezőmegyer, Gerla, Fényes) 0,- Ft
Magyarország területén bárhová 2.000,- Ft
Ingyenes kiszállítás lakossági ügyfeleknek 20.000,- Ft feletti vásárlás esetén
Ingyenes kiszállítás klubtagoknak 30.000,- Ft feletti vásárlás esetén
Ingyenes kiszállítás tenyésztőknek 40.000,-Ft feletti vásárlás esetén
Utánvét összege: 499,- Ft (Bruttó)

Teljesítési idő

A teljesítés időpontja a megrendelt termék Vásárló részére történő átadása (az Eladó, vagy a futárszolgálat által). Készleten lévő termékek esetén a termék a megrendeléstől számított 1-2 munkanapon belül átadásra kerül, egyéb esetben a teljesítés időpontja a termék beszerzési idejétől függ. Ilyen esetben a teljesítés dátumáról az Eladó elektronikus levélben, vagy telefonon értesíti a Vásárlót. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy a megrendelt termék átadása hosszabb időt vesz igénybe.

Eladó által forgalmazott termékekkel kapcsolatos tájékoztatás és felelősségvállalás

Eladó az általa forgalmazott termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, egészségügyi problémákért felelősséget nem vállal.

A valós termék és a termékről készített – és a Webáruházban feltüntetett – fénykép között minimális eltérés előfordulhat. Az ilyen esetekből származó reklamációk miatt az Eladó felelősséget nem vállal.

Az Eladó kizárja felelősségét az általa forgalmazott termékek szállítóinak késedelmes teljesítése és az esetleges áruhiány miatt.

Az Eladó nem köt szerződést kiskorúakkal. Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a szerződés megkötésekor 18. életévét betöltötte.

Adatvédelem

Az Eladó kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.  Az Eladó megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy Vásárlói személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén az Eladó Webáruházában és székhelyén érhető el.

Elállási jog

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződések esetében a Vásárlót (amennyiben Fogyasztóként jár el a vásárlás során) a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 naptári napon belül. A Vásárló ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja.

Vásárló elállási jogát írásban, az info@viharsarkiallateledel.hu címen érvényesítheti, a termék visszaküldésének címe: az Eladó székhelye (LIN-WIN Systems Kft. 5600-Békéscsaba, Kiszely András utca 13303/8.). Elállás esetén Vásárló az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni, a visszaküldéssel kapcsolatos költségek a Vásárlót terhelik.

Az elállás a szerződést felbontja, azaz a szerződés a megkötésének időpontjára visszamenő hatállyal szűnik meg, amely esetben a Feleket az eredeti állapot helyreállításának kötelezettsége terheli.

Elállás esetén a visszaküldött árut az Eladó jogosult szemléztetni, amelyről jegyzőkönyvet vetet fel. Amennyiben az áru az eredeti állapotában és csomagolásban kerül visszaküldésre az Eladónak, úgy az áru ellenértékét (amelybe a korábban esetlegesen kifizetett szállítási költség nem tartozik bele) az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb 14 naptári napon belül a Vásárló által megjelölt bankszámlára visszautalja vagy bankkártyára visszatéríti.

Az Eladó azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Az Eladó kizárólag bontatlan, eredeti csomagolású termék visszavételét teszi lehetővé!

Ha az Eladó a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, az elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek az Eladót terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről az Eladó egyértelműen és pontosan köteles a Vásárlót tájékoztatni.

A nyilatkozatot a Vásárló elküldheti az Eladónak e-mailen (info@viharsarkiallateledel.hu), vagy székhelyére címzett postai levél (LIN-WIN Systems Kft. 5600-Békéscsaba, Kiszely András utca 13303/8.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha a Vásárló elállási szándékát legkésőbb a termék átvételétől számított 14. naptári napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a Vásárlót terheli. Amennyiben a Vásárló ilyen módon eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Az Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza.

A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terheli.

Amennyiben a Vásárló a legkevésbé költséges szállítási mód helyett kifejezetten más szállítási módot igényelt, az Eladó az ebből eredő többletköltséget nem köteles visszatéríteni.

Az Eladó mindaddig jogosult visszatartani a termék ellenértékét és a vásárlás során felmerült költségeket, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A megvásárolt terméket a Vásárlónak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási szándék bejelentésétől számított 14 naptári napon belül sértetlen és hiánytalan állapotban vissza kell küldenie az Eladó részére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Az Eladó nem köteles átvenni az utánvéttel, vagy portósan visszaküldött terméket, mivel a visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költség a Vásárlót terheli.

A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja az elállási jogot:

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
  • szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
  • olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
  • olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
  • hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
  • szerencsejáték-szerződés esetében.

Szavatosság és jótállás

Az Eladó az általa forgalmazott termékekre a termék hibája esetén a jogszabályokban rögzített szavatosságot, illetve jótállást vállal.

Hibás a termék, ha a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A megvásárolt termék esetleges hibája esetén a Vásárló kellék- vagy termékszavatossági igényt, illetve meghatározott esetekben jótállási igényt érvényesíthet. Az eljárásra a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadóak.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti a Vásárló. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

A Vásárló az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van a Vásárló kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Vásárlói kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik az Eladó által forgalmazott termékekre. Az Eladó sem jogszabály, sem szerződés alapján nem köteles jótállásra. A jelen Általános Szerződési Feltételek-re, annak tárgyára és értelmezésére (valamint a szerződésen kívüli jogviták és követelések rendezésére) a magyar jogszabályok az irányadók. A felek elfogadják a magyar bíróságok kizárólagos joghatóságát.

Az Eladóra nem vonatkozik semmilyen speciális, kötelezően alkalmazandó peren kívüli panaszkezelési mód vagy vitarendezési mechanizmus (a békéltető testület eljárásán kívül), sem jogszabály, sem az Eladó döntése alapján. Jogvita esetén a Vásárló az illetékes békéltető testülethez fordulhat.

Szavatossági igény bejelentésének módja

Amennyiben az Eladó által forgalmazott termékkel kapcsolatban a Vásárló szavatossági jogát kívánja érvényesíteni, azt a szerződéskötés tényét igazoló bizonylat (számla) (vagy annak másolata) bemutatásával tudja megtenni. Az igényérvényesítés történhet személyesen és írásban is (postai vagy elektronikus levél formájában).

1. Személyes bejelentés:

A Vásárló bejelentheti személyesen szavatossági igényét az Eladó székhelyén (LIN-WIN Systems Kft. 5600-Békéscsaba, Kiszely András utca 13303/8.)

Az Eladó a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

  • a Vásárló nevét, címét,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • a Vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, az Eladó ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát az Eladó átadja a Vásárlónak.

2. Írásban történő bejelentés:

A Vásárló bejelentheti szavatossági igényét az Eladónak küldött postai úton küldött levélben (LIN-WIN Systems Kft. 5600-Békéscsaba, Kiszely András utca 13303/8), vagy elektronikus levélben (info@viharsarkiallateledel.hu).

A levélnek tartalmaznia kell:

  • a Vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak kezeléséhez,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • az Eladó általi teljesítés időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • szavatossági igénye alapján a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogot,
  • a szavatossági igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Ha az Eladó szavatossági kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát is meg kell adni a jegyzőkönyvben.

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

Az Eladó, a Vásárló szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Ha az Eladó a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

  • a Vásárló nevét és címét,
  • a termék azonosításához szükséges adatokat,
  • a termék átvételének időpontját,
  • azt az időpontot, amikor a Vásárló a kijavított dolgot átveheti.

Eladó tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés

Amennyiben a Vásárló az Eladó szolgáltatásával, vagy az általa forgalmazott termékkel kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni az Eladó felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton( LIN-WIN Systems Kft. 5600-Békéscsaba, Kiszely András utca 13303/8.), vagy elektronikus levél formájában (info@viharsarkiallateledel.hu) teheti meg.

Az Eladó minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Vásárló neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, Bíróság előtti jogérvényesítés

Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vásárlókat, hogy amennyiben a Vásárló nem ért egyet az Eladó válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Vásárló.

Az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testület:

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: +36-66/324-976

Fax: +36-66/324-976

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: +36-72/507-154

Mobil: +36-20/283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.

Telefonszám: +36-76/501-525; +36-76/501-532

Mobil: +36-70/938-4765

Fax: +36-76/501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszám: +36-46/501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36-1/488-2131

Fax: +36-1/488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/554-250 (118 mellék)

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám: +36-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: +36-96/520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: +36-52/500-710; +36-52/500-745

Fax: +36-52/500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. kapucsengő: 6

Levelezési cím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Telefonszám: +36-36/416-660 (105 mellék)

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Honlap: www.hkik.hu/rolunk/kamarai-feladatok/bekelteto-testulet/

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszám: +36-20/373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: +36-34/513-010

Fax: +36-34/316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kem-bekeltetes.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.

Telefonszám: +36-32/520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-nograd.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Telefon: +36-1/792-7881

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefonszám: +36-82/501-026; +36-82/501-000

E-mail: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu/bekelteto-testulet-159

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: +36-42/420-180

Fax: +36-42/420-180

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany János u. 23-25.

Telefon: +36-74/529-252; +36-30/664-2130

Fax: +36-74/411-456

E-mail: bekelteto@tmkik.hu

Honlap: www.tolnabekeltetes.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Ügyfélfogadás címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszám: +36-94/312-356; +36-94/506-645

Fax: +36-94/316-936

E-mail: bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. fsz. 115-116.

Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefonszám: +36-88/814-121; +36-88/814-111

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.

Telefonszám: +36-92/550-513

Fax: +36-92/550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a vármegyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Vásárló és az Eladó között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Vásárló megkísérelje a vitát közvetlenül az Eladóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Vásárlónak csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Vásárló hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Vásárló kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, e-mail vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • a Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • a Vásárló aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vásárló bizonyítékként hivatkozik, így különösen az Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vásárló rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Vásárló meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: www.kormanyhivatalok.hu/elerhetosegek

A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Online vitarendezés

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Vásárlók (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online termékvásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Vásárló panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

ODR link: www.ec.europa.eu/consumers/odr

Vegyes és záró rendelkezések

A Vásárló Webáruházból történő megrendelése feltételezi, hogy a Vásárló az elektronikus kereskedelemre vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

Vonatkozó legfontosabb jogszabályok

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről;
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet – a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. december 15. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött megrendelések, szerződések tekintetében alkalmazandók